Over mij en visie

Mijn praktijk draagt de feniks als logo, een krachtig symbool van herrijzenis uit moeilijke tijden. Want ik geloof dat een kind/jongere pas echt tot ontwikkeling komt wanneer het zich prettig voelt, emotioneel in balans is en ruimte ervaart om zichzelf te zijn. Dáár begint de weg naar groei. Dat is in mijn praktijk dan ook mijn drijfveer: kinderen/jongeren, ouders en leerkrachten helpen uit de neerwaartse spiraal te komen en samen werken aan herstel, groei en plezier.

Tijdens mijn studie Orthopedagogiek ontdekte ik dat ik veel wist over problematieken, maar nog te weinig over de gewone ontwikkeling. Daarom volgde ik ook de PABO. Als leerkracht zag ik hoe belangrijk het is dat een kind zich gezien voelt en met plezier naar school gaat. Toch merkte ik dat ik in de klas niet altijd voldoende ruimte had om kinderen écht te helpen. Dat bracht me terug naar de orthopedagogiek.

Sindsdien heb ik me verdiept in gedrag, diagnostiek en begeleiding. Ik werkte als gedragsspecialist, orthopedagoog in het onderwijs, bij een expertisecentrum voor leren en gedrag en in een praktijk voor hoogbegaafdheid. In 2025 startte ik mijn eigen praktijk, waar ik kinderen/jongeren onderzoek en begeleid, ouders en leerkrachten coach, en ook inzetbaar ben als onderwijsadviseur.

Mijn werkwijze is betrokken, respectvol en precies. Ik werk graag met creatieve middelen zoals beeld en muziek, en zet Acceptance and Commitment Therapy (ACT) in. ACT helpt kinderen/jongeren omgaan met moeilijke gevoelens en richt zich op veerkracht en betekenisvolle keuzes — ook als het leven niet perfect is.

Samen zoeken we naar wat wél werkt. Want elk kind/elke jongere verdient het om zich goed te voelen en zich te kunnen ontwikkelen, thuis én op school.

Samenwerking

Voor diagnostisch onderzoek en soms behandelingen werk ik samen met regiebehandelaar Marianne Boschker. Dat betekent dat ze meeleest met verslagen en daarmee helpt om de kwaliteit van het diagnostisch proces te bewaken. Ze is verder niet actief betrokken bij mijn praktijk.